tisdag 9 maj 2023

0-2 och 2-0 - och SM-guld!

Bild: Jörgen Auer:
Jag var på soliga Idrottsparken i Norrköping i kväll (förlåt, Platinumcars Arena) och såg IFK Norrköpings damer förlora mot förväntade topplaget, tillika fjolårets mästarlag FC Rosengård med 0-2. Trots förlusten tyckte jag att IFK var ganska bra, men slarvade lite mot en något snabbare motståndare. Dock tyckte jag att flera av IFK-spelarna var riktigt bra, inte minst mittlåset Shannon Woeller och Ebba Handfast, liksom lagkaptenen My Cato. Dock hade hemmalaget lite svårt att skapa vassa målchanser. Lika svårt som jag hade att fota spelarna i det starka solljuset.

Bild: Jörgen Auer
Samtidigt spelade IFK:s herrar borta mot Degerfors i Allvenskan och vann med 2-0. Starkt med tanke på att IFK brukar ha svårt på Stora Valla. Lagkaptenen Christoffer Nyman gjorde ett av målen med en kraftfull nick, det andra placerade Arnor Sigurdsson elegant in med en väl avvägd spark. Bilden här ovan tog jag inne på Norrköpings arena på väg till dammatchen, och den visar en målad Nyman med sin typiska målgest.
Båda kaptenerna, Cato och Nyman, har förresten tröja nummer 5.
Ännu roligare för Norrköping denna majkväll var förstås Dolphins SM-guld i basket. Det tredje i rad! Grattis Guldköping!

Inga kommentarer: