måndag 22 maj 2023

Något lite om söndagen

Bild: Jörgen Auer
Så här tog jag del av söndagskvällen, eller rättare sagt det här är en bild jag sparar från nämnda kväll.

Bild: Jörgen Auer
Från söndagens ljusare tid sparar jag den här från Idrottsparken i Norrköping där hemmalaget IFK Norrköping tyvärr förlorade mot Vittsjö i damallsvenskan med 1-2. Tyvärr blev jag också lite besviken på IFK-tjejerna som slarvade alldeles för mycket och tappade bollen för ofta. Vittsjö var också fysiskt starkare och vann de flesta närkamperna och var dessutom snabbare in i duellerna. Men, men, IFK är nykomling i allsvenskan och lär sig hela tiden. 

Bild: Jörgen Auer
Hemkommen igen kom jag det närmaste korparna på Uljeberg jag hittills har varit. Kanske förstår de nu att jag inte är så farlig. I så fall ser jag fram mot fler möten.

Bild: Jörgen Auer
Inte så långt från tallen med korpen stod den här lilla shetlandsponnnyn och tittade på mig. Undrar vem det är, tänkte den nog. Men eftersom vi så att säga bor grannar så kommer den att lära sig.

Bild: Jörgen Auer
I går blev jag också påmind om att vi lever i rapsfältens tid, i rapsfältens månad. Underbart!.

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden tillhör egentligen avdelningen kvällsbilder för den togs strax efter klockan 20. Den berättar att vi också lever i syrénernas tid. Härligt!

Inga kommentarer: