onsdag 10 maj 2023

Än är jag inte allergiker

Bild: Jörgen Auer
Så fantastiskt fint det är nu i maj! Jag älskar verkligen våren, men så är jag inte allergiker, heller. Inte än är bäst att tillägga eftersom var och varannan person verkar ha allergi i någon form. Pollenallergi är väl den vanligaste arten, tror jag. Gräsallergiker finns det också, ja man kan fan ta mig vara eller bli allergisk mot precis vad som helst. Bilden visar för övrigt det hus jag hyr en lägenhet i och en fin lönn som det finns gott om på Uljeberg.

Bild: Jörgen Auer
Björk finns det också som synes. Och syrenhäck. Grön, grönare, grönast. Ja, och vit och svart som björken.

Bild: Jörgen Auer
Körsbärsträden blommar också nu. Så fint. Just det här trädet står 100 meter från min bostad.

Bild: Jörgen Auer
Maskrosor har alltid fascinerat mig. En märklig skapelse. Ja, maskrosen också. Dessutom gör den sig på bild i alla sina stadier. Här har den fått lite hjälp av solen att åstadkomma nåt tjusigt. Fast den får väl alltid hjälp av solen? Ja ja.

 

Inga kommentarer: