söndag 16 april 2017

Dagens kalla östgötabild

Bild: Jörgen Auer
Just det. Solen värmde under påskdagen. Men bara där det var lä. Tycker jag i alla fall efter en söndag som släpade sig fram. Lite for jag omkring. Detta för ett framtida reportage, eller kanske är det bättre att kalla det mediajobb? Från Linköping bar det av till Fornåsa, därifrån till Klockrike och vidare mot Älvestad och någonstans på slätten däromkring, ganska nära Hantorp, stannade jag bilen och tog den här bilden. 
Faktiskt dalade några snöflingor ner under påskdagen också, en påskdag som började rejält kallt. Fyra minusgrader hade vi i Mantorp när jag klev upp vid sjutiden. Två timmar senare höll det sig kring nollan när jag gick Vetarundan. Sen värmde som sagt solen. I lä.
Nu ser jag på Rowan Atkinson som kommissarie Maigret.

Inga kommentarer: