fredag 7 april 2017

Förbi Kimstad och Klinga

 Bild: Jörgen Auer
Dagens första bloggbild tog jag i Kimstad där Conlega AB håller på att uppföra 44 villor i Kimstad kyrkby. Det ser ut att bli en trevlig samling hus, tycker jag. Hoppas att de som flyttar hit också tycker så.

Bild: Jörgen Auer
Dagens andra bild, eller rättare sagt den andra bild jag visar av de 344 jag tog i dag, är från närheten av Klinga gård, Norrköping. Jag fick syn på hästarna från gamla E4-an och kände att jag gärna ville föreviga dem. Jag gillade vyn med en gata mellan hagarna. Är det Resebro gård?
Bild: Jörgen Auer
Dagens tredje bild är från ett äldre ridhus jag hälsade på hos i dag. Ridskolan där (ja, det finns ett nyare och större ridhus också) fick ett lite oväntat besök på eftermiddagen. Allt för ett reportage till ridsportserien Ryktbart i Corren och NT på tisdag.

Inga kommentarer: