torsdag 27 april 2017

Visst ja, veckans Mera

 Ur Mera Linköping 25 april
Har ju alldeles glömt bort att jag presenterar en "ny" gata i veckans NTM-bilagor Mera Linköping (Corren) och Mera Norrköping (NT). Men det är lätt att glömma när man inte har tillgång till pappersbilagorna som endast delas ut i de två kommunerna. Vi som inte bor där får ingen. Suck. Därför har jag fått fota av min dataskärm, men ska försöka lägga in en "riktig" bild när jag får tag på Mera.

 Ur Mera Linköping 25 april
Hur som helst var det skoj att träffa förre Corren-medarbetaren Kjell-Åke Johansson på Skolgatan i Linköping där han var för att köpa en tårta på Lanemos som ligger precis bakom tårtan på bilen.

Ur Mera Linköping 25 april
Från en tårta till en annan - här symboliserat av semmelbullar - är inte steget så långt. I samma nummer av Mera Linköping har jag även varit och hälsat på hos Borgs bageri & konditori på Videgatan. Bagaren Håkan Roth och hans hustru Kristine tog sig tid att prata lite. Håkan fick också bli fotograf en stund.
Bild: Håkan Roth
Och fikat smakade riktigt gott. Kaffe och semla.

Inga kommentarer: