torsdag 6 april 2017

På besök i Norrköping igen

 Bild: Jörgen Auer
Jag besökte Norrköping i dag. Kände mig hemma, även om jag inte är direkt hemtam i trafiken. Men jag känner ju stan i form av barndoms- och ungdomsminnen, och mer vuxna upplevelser - vad nu det kan betyda? Man kan ana. Bara få vet.

 Bild: Jörgen Auer
Jag har sagt det förut och säger det gärna igen. Norrköping är en vacker stad.

 Bild: Jörgen Auer
Och det händer mycket. Ibland undrar man vad. Rensning/lagning av spårvagnsspår?

Bild: Jörgen Auer
Där inte spårvagnen kommer fram kommer bussen. Som här på Gamla Rådstugugatan. Det vackra, gamla gula huset ligger i korsningen med S:t Persgatan där "Rostis" övergår i Hörngatan. Vad sa du? Vad jag gjorde i Norrköping? Hälsade på mor, hjälpte henne till en audionom, Pernilla på Audika. Och så passade jag på att göra en gata till serien Gatuliv i Mera-tidningarna i Linköping och Norrköping. En gata som jag återkommer till här i bloggen.

Inga kommentarer: