måndag 1 januari 2018

Bra avslutning, sjuk början

Bild: Jörgen Auer
Är det här nyårsaftonens vanligaste bild? Troligen. I miljontals varianter, menar jag.
 
 Bild: Jörgen Auer
Som så här, kanske. Från firandet i Mantorp.

 Bild: Jörgen Auer
Eller så här. Från samma gata som förra bilden. Prästgårdsvägen.

Selfie
Det tillhör att man klär upp sig på nyårsafton, anser jag. Lite i alla fall. Men de andra som var hemma hos oss ville inte vara med på bild (tack för att ni kom), så jag fick ta en selfie.
Så där såg jag alltså ut förra året. Nu mitt på det nya årets första dag ser jag ut som fan själv, och förkyld är jag. Känner mig trist, tråkig och trött. Men jag orkar ändå önska de allt färre som hittar in på bloggen ett riktigt gott nytt år. 2018 ska väl inte frångå vanan att inleda ett nytt år med en bildtävling. Den kommer. Men jag måste nog bli lite kryare först.

Inga kommentarer: