måndag 26 juli 2021

Del av en dag

Bild: Jörgen Auer
 En morgon, en lunch, en eftermiddag, en dag, en vecka, en månad, ett år, ett liv. Ett träd, en allé, en dunge, en skog. En promenad. En resa. En bil. Del av en dag i mitt liv.

Bild: Jörgen Auer
Ett parti av ett staket i en stad inte helt nära, men inte så långt borta att jag kan säga mig ha åkt långt. 

Bild: Jörgen Auer
Samma staket ur annan vinkel. Som en palissad står det beskyddande mot inkräktare och nyfikenhet.

Bild: Jörgen Auer
Just det, Vadstena är stadens namn. Jag var där häromdagen och även i dag. En vacker och omtyckt stad.

Bild: Jörgen Auer
Som straff för min lathet att inte kliva ur bilen när jag fotade den här vyn hittar jag ingen information om vad det här konstverket heter och vem som har gjort det. Finns det ingen samlad information om offentlig konst i Vadstena? Och varför har inte de bloggare som ändå fotat den här skulpturen och skrivit om den inte heller nämnt konstnärens namn? Var de kanske lika lata som jag?

Bild: Jörgen Auer
Ett par gånger om året tar jag en sväng över Nässja och Örberga bara för att njuta av naturen. Det är nivåskillnaderna, det är vägen mellan sädesfälten, det är kyrkorna, några hästar och det är Vättern.

Bild: Jörgen Auer
Ah, så fin allén vid Arneberg är och det är knappt att jag vill åka igenom och svänga ut på rv 50. 

Bild: Jörgen Auer
Också ett konstverk, eller hur? Fast nu är ju naturen och trädplanterarna i Motala skapare av detta verk. Liksom jag. Vi är alla del av det stora. Så är också varje dag, varje timme, var sekund. Livet.

Inga kommentarer: