tisdag 27 juli 2021

Härlig glädje på Skansen

En sån härlig glädje det finns i musik! Förvisso ingen nyhet, men ibland glömmer man detta faktum. Tills regnet kommer och håller en inomhus.
Då ser jag Allsång på Skansen och blir så glad att jag sitter och ler i soffan. Jag njuter av Eagle-Eye Cherry, Tusse, Cherrie, Arvingarna, och alla andra medverkande. Naturligtvis också åt välsjungande programledaren Sanna Nielsen. Ja, självklart sjunger jag med i allsången. Inte i alla låtar, men de jag gillar att skråla med i. Som "Jag vill vara din, Margareta", Jag tror på sommaren, Blommig falukorv, Leva livet, Snabbköpskassörskan, med mera. 
Jag läser på www.skansen.se att det allra första programmet sändes 3 augusti 1979.
Sedan 1990 har Allsång på Skansen sänts varje sommar i SVT.


 

Inga kommentarer: