måndag 17 oktober 2022

En morgon i gult

Bild: Jörgen Auer
Morgonen gick i gult. Överallt på marken omkring mig låg gula löv och ett och annat singlade sakta ner från lönn och björk. Även himlapällen, eller om det var molnen, gick i gult. Gult och ett rosa skimmer.

Bild: Jörgen Auer
Sådana morgnar tackar jag för att jag kan se och särskilja färgerna. En grå sten är en grå sten och kan göra mig så lycklig att jag är på gott humör en hel dag.

Bild: Jörgen Auer
Och se färgskalan här! Fantastisk. Naturen bjuder ju på rena regnbågen, utan regnbåge. Är inte det otroligt? Jo.

Bild: Jörgen Auer
Smått otroliga är också alla de formationer som moln och dis och jetströmmar ibland bildar. De kan tyckas som signaler eller tecken. Tänk om det är så. Signaler. Från vem eller vilka? Och vad betyder de? Är det världens undergång som förebådas? Ett förestående besök? Eller kommande väder? Någonting?


1 kommentar:

Pernilla sa...

Man kan välja att se det som tecken från nära och kära som inte längre är bland oss ❤️