fredag 21 oktober 2022

Jag följer Idol

Från TV4
Jag ägnade fredagskvällen åt talangtävlingen Idol i TV4. Flera vänner på Facebook säger sig aldrig titta på programmet. Varför, undrar jag? Jag gillar Idol. Det är ju kul att följa och det är alltid intressant att se hur långt deltagarna kommer i tävlingen - och hur långt de sedan kan komma i artistkarriären.
I kväll fick 16-åriga Ruby Lindén minst antal tittarröster och var på väg ut ur tävlingen. Men då enades de fyra i juryn om att hon ska få vara kvar i Idol även kommande vecka. Juryn hade en ådan livboj att ta till någon gång under hela tävlingen och tyckte alltså det var dags nu.
Nästa vecka kan ingen räddas kvar på det sättet. Då ska en av de åtta nu kvarvarande bort.
Favorit till slutseger? Ja, varför inte Nike eller Klara? De är i alla fall mina favoriter i den tävling som jag tänker fortsätta följa.

Inga kommentarer: