måndag 31 oktober 2022

Varmt och gott

Bild: Jörgen Auer
Solen sken, det var varmt. Nästan skrämmande varmt för att vara 31 oktober. Men fint promenadväder. Så jag gick. Men först ställde jag bilen vid Veta kyrka och stannade sen till på Veta Östergård.

Bild: Privat
Så varmt var det att jag till och med trodde att sommaren återvänt.

Bild: Jörgen Auer
Klämmestorps allé lyste dock i höstgult. Men sommarvärmen höll i sig och jag fick lätta lite på klädseln. Dock inte mer än att dra ner tröjans blixtlås ett stycke.

Bild: Jörgen Auer
På parkeringen utanför Citygross förstärktes intrycket av sommar med den här skylten som jag först tog för gammal och kvarglömd. Tills jag insåg att det var Oatly's roliga reklam och "nästan onödigt lång hållbarhet" på havredryck.

Bild: Jörgen Auer
På Östra Olofstorp badade nybyggnationen i vad jag förstod dagens sista solljus. Mörka moln skulle snart ta över.

Bild: Jörgen Auer
Det såg plötsligt väldigt mörkt ut. Skulle jag och Mantorp ens klara oss utan regn?

Bild: Jörgen Auer
Inne i centrala Mantorp passade jag på att fota Mantorps pizzeria som är under renovering. Dock öppen och där jag en timme senare åt en utsökt kebabtallrik i sällskap med Stefan, Lars-Erik och Alexandra.

Bild: Jörgen Auer
På annat håll i Mantorp byggs det nytt, vilket ger nya vyer. Som här vid Herrbergavägen där de nya fastigheterna i bakgrunden (60 inflyttningsklara lägenheter 2023) förändrar gatubilden.

Bild: Jörgen Auer
En präktig Mantorpsek får vara slutbild för dagens långa promenad. Efter lunch fick jag besök från Borås. Det var min kusin Lennart Andrén med fru Helen som stannade till på väg hem från Stockholm. Trevligt. Välkomna igen.

Inga kommentarer: