fredag 14 oktober 2022

Några svenska bilder

Bild: Jörgen Auer
Fredagen var ingen höjdare för mig. Inte gick jag långpromenad, bara kort, inte sken solen på min väg, inte satte jag högsta fart på dagen från början, inte tog jag några bilder jag blev riktigt nöjd med. Men några svenska bilder blev det, naturligtvis.

Bild: Jörgen Auer
Inte gjorde jag någon nytta, men dammsugning var ändå godkänt, inte roade jag någon, inte gillade jag boken jag läste, inte var maten någon fantastisk anrättning, och jag satt alldeles för länge vid frukostbordet och läste på Facebook. 

Från Svt
Men jag såg presskonferensen med de fyras gäng på förmiddagen och funderade på vad var och en av dem tänkte när de stod där i tv och sa sig vara överens. Och Liberalernas Johan Pehrson erkände att det förhåller sig så som jag alltid har tänkt: före ett val jobbar man stenhårt för sitt partis program, efter är man beredd att ge upp allt. Allt för Sverige, sa de.
Men är inte det ett tv-program med amerikaner med svensk bakgrund? Hoppas att det kommer tillbaka, jag gillar Allt för Sverige.


Inga kommentarer: