måndag 16 december 2013

Baryard i Öppet arkiv

SVT:s Öppet arkiv 1992 fotat av Jörgen Auer 2013
Vilken guldgruva det är, SVT:s Öppet arkiv. Jag vet inte ens varför jag kom in här, men jag gjorde det och fick syn på Malin Baryards tv-debut i Café Norrköping 14 oktober 1992. Hon red in på en ponny i studion till Ragnar Dahlberg som intervjuade henne. Jag råkar minnas det där av en annan anledning. Jag hade nämligen gjort en intervju med henne till Corren i Himmelstalundshallen på Norrköpngs Horse Show, jag tror dan innan men det kan ha varit samma dag. Och jag minns den blyga 17-åringen som ogillade att bli fotograferad och som inför tv-debuten hos Dahlberg sa sig vara nervös och inte gillade att vara med. 
Därför är det extra roligt att titta på programmet nu, 21 år senare i vetskap om hur otroligt bildmedveten och rutinerad hon är nu framför kameran. Lika proffsig som på hästryggen.


Inga kommentarer: