lördag 9 juni 2012

En dag i sol och regn

 Bild: Jörgen Auer
Konstig dag i dag. I alla fall vädermässigt. Regn och sol om vartannat. Jag for till landet en stund på eftermiddagen för att leverera en varmkompost. Vid Stora Emtefall utanför Ulrika sken solen.
 Bild: Jörgen Auer
Men på andra sidan vägen sydväst ifrån mörknade det på ordentligt
 Bild: Jörgen Auer
Korna märkte det förstås och de märkte också att en bil stannade och att något hände vid ett fönster i bilen. De såg att en kamera kom fram och fotade dem. Jag bad om deras tillstånd att få lägga ut en bild på bloggen och den närmaste, en årsgammal kalv?, råmade ett lågt ja till svar.
 Bild: Jörgen Auer
Jag hann inte ens kliva ur bilen på landet förrän ösregnet var över mig och Drögen.
 Bild: Jörgen Auer
Det öste och öste precis som det tydligen gjort även i går. En hink var fylld vid stupröret.
Bild: Jörgen Auer
Och jag fann bäst att åka hem igen. Hade liksom inget i regnet att göra mer än att lämna av varmkomposten. Åkte hem för att se Holland-Danmark i stället. Och nu har andra halvlek precis börjat. Heja Danmark som leder med 1-0 i halvtid.

Inga kommentarer: