fredag 8 juni 2012

Från Dackeskolans studentfirande

 Bild: Jörgen Auer
Studentexamen har ju firats lite varstans i dag. I Mjölby bland annat där avgångsklassen HR09 på Dackeskolan var snäll att låta mig följa med på lastbilen i kortege genom Mjölby. Här på bilden har vi precis kommit upp på flaket och Sara Börjesson och Emelie Johansson kramar om varandra medan KG Hermansson vill att kortegen ska starta någon gång.
Bild: Jörgen Auer
Det var ganska mycket anhöriga som samlats på Dackeskolan, men eftersom jag inte vet om alla de är så glada att komma med på bild, så kan man ju visa den här bilden i stället där åskådarna inte är så lätt igenkända.
HR? Jo, det står för Hotell- och restaurangprogrammet. En linje där de flesta kan räkna med att få jobb.
Om jag hinner för EM-fotbollen så kanske jag lägger ut mer studentbilder här, annars finns det några i Corren i morgon, och nu på corren.se.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Verkar som att det blev lyckat! Men jag saknar en bild på dig?