tisdag 19 juni 2012

Lite om återuppståndelse och EM

Svensk fotboll lever. Och att döma av Frankrikes spel i kväll kan man tro att fransk fotboll är på väg att dö. 2-0 till Sverige efter två fina mål, Zlatans var en läckerbit, och så storspel av Olof Mellberg och inhopparen Chippen Wilhelmsson. Fast det är besvikelsen Frankrike som är vidare till kvartsfinal, men där åker laget ut mot Spanien. För det där med återuppståndelse har jag aldrig trott på.
Visst är det väl lustigt med målskyttar - de är alltid där. Eller nästan alltid. Som Wayne Rooney. Avstängd de första två EM-matcherna, och nu fick han spela i den tredje gruppspelsmatchen (stod åter upp), mot Ukraina och nog fasen var det han som var siste man på bollen innan den slank över mållinjen i Englands 1-0-seger som förde upp laget i topp i Sverigegruppen. Italien i kvartsfinal ska kunna gå att tala med. 
Jag är med i ett stort tips om EM och har funnits med i toppstriden länge. Frågan är om inte Sverige förstörde mina chanser till slutseger och över 3 000 kronor i vinst genom segern mot Frankrike. Jag fick ju bara ett rätt i kväll (England) och ligger efter. Men jag kan ta mig uppåt igen tack vare mitt finaltips.
Sen har jag tippat utslagsfrågan åt helvete fel - den kan jag inte vinna på.
Fast det är roligt ändå.
Och vinner Tyskland finalen mot Spanien, ja då kan jag återuppstå.
 





1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är ju exakt samma som mitt tips......hoppas att vi kan dela vinsten,jan christer