måndag 25 juni 2012

När man slutat glo på gatubrunnen

 Bild: Jörgen Auer
Sicken dag! Vad ska man göra på en sån om man har semester? När man har slutat att glo på gatubrunnen för att se om den förvarnade översvämningen kommer?
 Bild: Jörgen Auer
Ja, man kan ju alltid läsa något. Själv har jag varit i omgångar vid mitt östgötska "bibliotek".
Bild: Jörgen Auer
Fast så kan man så klart lyssna till fågelsång också. Och drömma att regnet upphör. Och så kan man naturligtvis ge sig ut på webben också - och fastna. Jag läste om indianer så att det började blixtra pilar omkring mig och så hittade jag en kille från Linköping som jag inte blev riktigt klok på. Dog han eller inte i ett slag med indianer eller dog han i en tågolycka 13 år senare? Och om han dog första gången, kan det i så fall verkligen ha funnits två svenskar i USA vid samma tidpunkt med samma så annorlunda namn? Njae, det där måste jag forska vidare i. Hoppas att det regnar i morgon också.

 

Inga kommentarer: