fredag 29 juni 2012

Vilka former och färger!

 Bild: Jörgen Auer
Jag har aldrig ägt en husvagn, jag har ens aldrig sovit i husvagn och aldrig varit särskilt intresserad av dem, heller. Men när jag såg den här eleganta skapelsen var jag bara tvungen att fota den.
 Bild: Jörgen Auer
Visst är den snygg? Det måste vara formen, linjerna, färgerna, och kanske att man anar att den har några år på nacken. Hur många har jag ingen aning om, men gissar att den är från 60-talet.
Den är svensktillverkad. Jag visste nästan ingenting om husvagnar, men kunde vid närmare eftertanke ändå nämna tre, fyra märken: Kabe, Polar, Solifer, Cabby, Knaus, ja fem då. 
Och nu kan jag sex! Mer om SMV hittar du företagets hemsida. Det ska dock sägas att jag inte tänker köpa någon, jag bara tycker att de kan vara läckra.

Inga kommentarer: