söndag 17 november 2013

En 17:e november att minnas?

 Bild: Jörgen Auer
Jäklar så grönt det är fortfarande! Som här i närheten av Skorteby utanför Mantorp under min söndagspromenad.
  Bild: Jörgen Auer
Och det var väldigt fint milt höstväder i  dag, trots vinden. Plus 15 eller så. Och det 17 november, ett datum som ju minner om ett helt annat klimat. Som 1995 då det snöade så infernaliskt. Skillnad nu.
  Bild: Jörgen Auer
  Bild: Jörgen Auer
Och ännu blommar det minsann!
  Bild: Jörgen Auer
Jag tillryggalade meter, jag tillryggalade mil. 
och vinden blåste och vinden ven
men vägen stärkte lungor och ben
 och jag var glad att inte åka bil.
  Bild: Jörgen Auer
I Viby södergård hamnade jag på hantverksmarknad i det fina magasinet.
  Bild: Jörgen Auer
Kanske var luffarslöjden det som stack ut mest. På håll såg det ut som teckningar.
 Bild: Jörgen Auer
Och från magasinet tog jag med mig den här utsikten mot Mobilia. Från just den vinkeln har jag aldrig sett köpcentrumet förut. Så visst gav den promenaden något nytt. Och så är det med alla promenader och allt annat: den som inte prövar något nytt får ingenting alls se.

Inga kommentarer: