fredag 22 november 2013

Jag löser en gåta

 Bild: Jörgen Auer
I dag har jag löst Rökstenens gåta. I sekler har man försökt tyda den utan att lyckas helt. Så kom jag och satte den på första försöket. Den församlade expertisen var förstummad. Jag tror det står VW, sa jag och ju mer de andra tittade desto mer övertygade blev de. Jag tror du har nåt där, Jörgen, sa bildkonstnären G. Banne mig, du har nog rätt, sa lokalbefolkningen Å och J. 
Bild: Jörgen Auer
Sen for jag vidare ett par mil och hittade ännu en östgötsk pålbyggnad. En ny Dags mosse? Du är inne i ett stim, sa G. Va? Finns det en sådan här? sa makarna H och S som inte kunde tro att träbitarna var så uråldriga som de är. Deras barn J och A var mycket förstummade, men det kan ha berott på alla bullar de åt. Ja, se det var en fantastisk dag.

Inga kommentarer: