fredag 15 november 2013

Lite gammalt om Boxholms lucia

Jag känner att jag bara måste ut med det här. Jag menar om man får reda på en nyhet så måste ju den ut, eller hur? Och nu har jag fått reda på att Martina Lindberg blev Boxholms lucia! Visserligen inte i år, utan för 25 år sen! 1988.
Men ändå.
Och har man som jag redan 2 november presenterat de nio luciakandidaterna 1988 i Boxholm här i bloggen och utlovat att snart komma med namnet på lucian så måste man ju bara också redovisa.
Det dröjde länge. Ända tills i dag. I kväll faktiskt. Någon timme före VM-kvalmatchen mot Portugal kom Correns Karl-Johan Norén med rätt namn: Martina Lindberg.
Så det berättar jag alltså här samt även förstås i det där första inlägget 2 november som nu fått ett PS.
Ja-a, det var väl min kväll. Och så har jag förstås sett Portugal besegra Sverige med 1-0 i fotboll.

Inga kommentarer: