fredag 29 november 2013

På väg till julklappshoppning

Bild: Jörgen Auer
Aha. Spår. Min specialitet. Man har väl lekt indian. Nästan varit en. Så låt mig titta närmare på de här.
Hm. Och hm igen. Hm. Häst. Hästar. Jag ser märken av två hästar. Men de har inte gått här samtidigt och inte åt samma håll. Lustigt nog är det spår av människoskor också. Typiskt promenadspår. Ja-a. Jag skulle tro att människan inte har gått här samma tid som någon av hästarna, möjligen samma dag. Ja, men troligen dagen innan jag nu går här. I går, alltså. För under natten har spåren stelnat. Kanske nu på morgonen. En av hästarna var definitivt på väg åt Östra Tollstad eftersom den här vägen leder dit. 
Då är jag nästan säker på att den ska bort till antingen Tollstad källgård och Norlings. Eller så ska den till Tollstad Östergård, Ja, nu ser jag. Den ska ju vara med i morgondagens julklappshoppning i systrarna Holgerssons ridhus. Jag får nog gå dit en stund jag också. 
Ses vi kanske där? Det börjar 10.

Inga kommentarer: