lördag 18 november 2017

22 östgötska mil i dag

 Bild: Jörgen Auer
Lördagen blev en resdag. Inom Östergötland for jag. 22 mil för att köpa några böcker och för att jag ville se mig omkring igen. Först i grått och lite småblött väder. I alla fall var vägbanorna våta.

  Bild: Jörgen Auer
Söderköping såg jag vid niotiden. Och jag blir lika förvånad varje gång över att jag inte stannar.

  Bild: Jörgen Auer
Förbi Valdemarsvik kom jag. Svängde mot Väster Tryserum. Skrickerum. Såg Vindommens vatten.

  Bild: Jörgen Auer
Det var det fler som gjorde. Frågan är om korna vet om att det är vatten de har alldeles intill sig. Kan de i så fall njuta av utsikten? Hm. Finns det ingen som har forskat på det?

  Bild: Jörgen Auer
Jag såg dock vattnet och min vana trogen njöt jag för fullt. Stannade till och med.

  Bild: Jörgen Auer
Hit ska jag nog komma tillbaka och åka långfärdsskridsko. Den säsongen börjar väl vilken dag som helst, kan jag tro.

  Bild: Jörgen Auer
Mellan Hannäs och Falerum var det lite isigt på vägen. Bäst att börja vänja sig.

 Bild: Jörgen Auer
På andra sidan Falerum blev det mera njutning. Såväl vid Båtsjön som Fallsjön.

 
  Bild: Jörgen Auer
Lite regn tål man väl. Som i Åtvidaberg. Jag vinkade också åt någon jag känner, men kom inte på vad karl´n heter. Ingen fotbollsspelare, men det kan vara från Kopparvallen vi känner varandra. Eller Sandelius. Eller tog jag fel på person?

 Bild: Jörgen Auer
I Linköping öppnade någon en dörr där uppe såg det ut som. Eller fönster. Är det vägen vi ska?
Just det. Glömde. Jag stannade någonstans och köpte böcker också. Återkommer till det en annan gång.

Inga kommentarer: