måndag 6 november 2017

Ännu en gata i Gatuliv

 Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag? Jo, åkte till Norrköping för att göra ännu ett reportage i serien Gatuliv. Serien som avhandlar gator som fått samma namn i Norrköping som Linköping. Det finns ett 45-tal som kan bli aktuella och jag har gjort ett 20-tal. Bilden är från ett av Östergötlands "norrländska" tillhåll: E4-backen vid Löfstad slott.

 Bild: Jörgen Auer
Jag vill inte avslöja än vilken gata som fick besök, men den finns inte så långt från S:t Johannes kyrka. I Linköping ligger den nära Industrigatan.

 Bild: Jörgen Auer
Mycket trafik i dag? Nej, inte där jag åkte.

 Bild: Jörgen Auer
Fin dag, för resten. Eller hur? Men jag fick solen i ögonen när jag vände hemåt.

 Bild: Jörgen Auer
Och hade så även när jag närmade mig Linköping.

Bild: Jörgen Auer
Men solen gick ned. Och jag såg på. 
Gatuserien publiceras i Mera Linköping och Mera Norrköping.

Inga kommentarer: