lördag 25 november 2017

Så funkar det igen

Bild: Jörgen Auer
 
Den här bilden på vårt barnbarn William med en fotboll bland höstlöven på vackra Hammarskog utanför Uppsala går att se här bara på grund av att jag har haft datastrul. Eller om det är routerstrul. Något är det. Men nu verkar det funka, skönt. Det har tagit åtskilliga timmar av dagen att bara hålla på och starta om och starta om, söka och böka. Var ligger felet? Hur som helst, nu funkar det och William får illustrera att det går att göra inlägg igen. Med bild. Och boll.
Lördagen har annars innehållit övningskörning med sonen Martins sambo Frida. Fridas son, som också heter William, var också här några timmar och passade på att äta lunch med oss. 
Mer? Ja, lite skidåkning blev det på förmiddagen. Damernas tio kilometer i världscupen från Finland med Charlotte Kalla som fin tvåa bakom segrande, gissa vem? Marit Björgen, förstås.
Och nu? Hm. Ja, lite teve, kanske. Skriva får jag göra i morgon. Ska skriva ett nytt reportage till Ryktbart, Correns ridsportserie som jag gjort sedan 2011. Den här gången handlar det om en ryttare som jag besökt tidigare (förra senhösten) och som nu får summera sitt fina år. Dessutom ska jag skriva om en östgötsk profil till Mera Norrköping. Om det reportaget även ska gå i Mera Linköping vet jag inte än. Får se hur det blir med den saken när jag är färdig.
Nu! Teve, lite whisky och choklad (Fazers nya - Truffles with baked apple).

Inga kommentarer: