onsdag 1 november 2017

Mink i Mjölby och ansikten i sjön

 Bild: Jörgen Auer
Den här bilden är från i går, tisdag. Jag åkte en sväng till sommarhuset för att hämta nåt jag glömt. På vägen tillbaka stannade jag till vid sjön Krampen en mil från Kisa - ett sånt obehagligt namn på en sjö!

 Bild: Jörgen Auer
Jag tog några bilder utan att fundera så mycket på dem. Det var inget särskilt med dem.

 Bild: Jörgen Auer
Hemvägen gick bland annat på väg 23/34, den man som bäst håller på att bygga om. Järnlunden låg lika vacker som alltid.

 Bild: Jörgen Auer
I Linköping tittade jag bland annat på Vita huset innan jag åkte till Corren för att hämta bilagan Mera Linköping, som tyvärr inte vi som inte bor i Linköping får med tidningen.

 Bild: Jörgen Auer
Efter det åkte jag hem och hämtade hustrun och tillsammans for vi till Mjölby för att äta på Eataliano och lämna skräp på Hulje återvinning. På Hulje blev vi iakttagna.

 Bild: Jörgen Auer
Det var en mink som var på besök. Vad den slängde hann vi dock inte se.

 Bild: Jörgen Auer
Tillbaka i Mantorp gick dagen mot kväll.

Bild: Jörgen Auer
Först i dag tittade jag på bilderna för att göra ett blogginlägg. Det här. Och i den andra bilden här ovanför såg jag nåt lustigt. Det var en sten som speglades i vattnet i Krampen. I och för sig inte så konstigt, men jag vände och vred på bilden och såg ett ansikte! Tydligt. Eller hur? Till och med ögonfransar. Men jag såg ett ansikte till! Ett mindre. På näsan, ganska långt ner. Ser du?

1 kommentar:

Pernilla sa...

Precis! Såg också två! Lite otäckt, det mindre.
/Pernilla