tisdag 14 november 2017

Återbesök på Idingstad

 I dagens Corren
Så här presenteras mitt reportage om Ingrid Nelson och hennes häst Zimba. 12-åriga Zimba blev svårt skadad i ett bakben i juni 2016 men är nu helt återställd och ekipaget kan åter vara med och tävla i hoppning. 14-åriga Ingrid tävlar för Norsholm, bor på Idingstad säteri och tränar för Sofia Bengtsberg och Fredrik Spetz.

 Bild: Jan Christer Persson
På Idingstad har jag varit förut. Då inte i hästärende, utan på liten resa med Correns dåvarande Stadsliv, en sida jag gjorde tillsammans med Jan Christer Persson. Vi bodde suveränt i en restaurerad gammal smedja, i dag uthyrd. Katten Frasse gillade mig tydligen, eller i alla fall min kamerarem.

 Bild: Jörgen Auer
Frasse fick vara med på en bild till. Det blev när Jan Christer fotade Per och Matilda Nelson framför det fina huset på Idingstad där makarna Nelson driver hotell- och konferensanläggning. Tre döttrar har de också, Sofia, Ingrid och Eva. Och hästar.

Bild: Jörgen Auer
Och så här ser Ingrid ut. Zimba är hästen till höger. Den till vänster heter Nepard.

Inga kommentarer: