tisdag 31 augusti 2021

Lite avundsjuk på...

Bild: Jörgen Auer
Vem eller vilka är jag lite avundsjuk på? Jo, det kan jag berätta: de med fina trädgårdar. Bland många kan jag nämna mina vänner Maria Landqvist och Claes Nilsson i Linköping.

Bild: Jörgen Auer
Lite överraskande, faktiskt. Att mina gamla kollegor på sporten skulle vara så goda odlare, menar jag. I deras trädgård finns vindruvor och björnbär, hallon och jordgubbar och där är gott om blommor.

Bild: Jörgen Auer
Titta och njut! Här finns plats för lek, för fikapaus, och för många blommor och andra växter. Dessutom består samlingen av nästan enbart växter som drar till sig många insekter. Fågelskådaren Claes gillar att det blir många insekter i trädgården så att småfåglarna får lite extra gott att smaska i sig. Dessutom gillar han fjärilar och bin.

Bild: Jörgen Auer
Tyvärr glömde jag fråga vad alla växterna heter. Jag får ta det en annan gång. I dag nöjde jag mig med att njuta. Av en god pizza i solskenet också. Och promenad. Tack för några trevliga timmar.




Inga kommentarer: