måndag 9 augusti 2021

Nu är det min tur

Bild: Jörgen Auer
De här två gjorde min morgon i går, söndag. De kom tillsammans i sin hage för att släcka törsten just där jag stod utanför hagen och betraktade dem. 
Först drack en av dem, sju, åtta rejäla klunkar hann den med innan kompisen knuffade bort den för att själv dricka liknande mängd, varpå den första tyckte att det var dennas tur igen och knuffade bort kompisen.
Så där höll de på.
Och inte brydde de sig det minsta om mina ord rörande vänlighet  och givmildhet.
När jag gick hade en av dem dock gett upp, men började då torka av sin blöta mule och hals mot den andras rygg.
Ungefär som ville den säga: skyll dig själv, får inte jag dricka så torkar jag av mig mot din bak.
De var som barn.

Bild: Jörgen Auer
"Då torkar jag mig här, då".
 

Inga kommentarer: