torsdag 12 augusti 2021

Många bilder blir det

Bild: Jörgen Auer
Rosa är en färg som Ophelia Jenderholt gillar. Det är jag ganska säker på. Ophelia är med och tävlar i SM i hästhoppning som pågår i Mantorp den här veckan. Ponnyn heter Pats Choice och ekipaget slutade på nionde plats i kategori D. Klubben heter Rastaborg. Här kommer flera ponnybilder från SM.

Bild: Jörgen Auer
Saga Gunnarsson och Tamaguchie från Eskilstunaortens RF blev elva i kategori C.

Bild: Jörgen Auer
Hannah Blomberg och Hembys Florian från Harplinge RK i flygande fläng. Slutade tolva i Agria cup-finalen i kategori C. Det kan berättas att jag två dagar i rad försökte ta bild på Magdalena Larsson som var med som hästskötare till Hannah som hade tre hästar med sig till Mantorp. Två gånger mötte jag Magdalena och Hopgarden Looks Amaysing utan att få till den kanonbild jag sökte. 

Bild: Jörgen Auer
Som tröst visar jag därför en bild till på Hannah och Florian när vi ändå håller på. De syns. I alla fall Hannah.

Bild: Jörgen Auer
April, april... Nja, hästen heter April is full of Surprises. Ryttaren heter Beda Samuelsson och tävlar för Föreningen Nyckelryttarna. Ekipaget vann Consolation för kategori C.

Bild: Jörgen Auer
Beda och den överraskande April blev också femma i Östgötamästerskapet i sin kategori.

Bild: Jörgen Auer
Det här torde vara SM-vinnaren i kategori B, Olivia Juréen och Flying Dragon. Om jag har räknat rätt, vill säga.

Bild: Jörgen Auer
Jajamen, samma ekipage som förra bilden. Alltså torde även detta vara Olivia och den flygande draken.

Bild: Jörgen Auer
Men inte nu. Nu är det silvermedaljören i kategori B, Lova Bratt från Mörbylångadalens Ridsällskap och hennes kompis Derraveragh Two Tone.

Bild: Jörgen Auer
Och så avslutar vi bildkavalkaden från ponny-SM med Ophelia Jenderholt igen. Rosa gillas. 

Inga kommentarer: