onsdag 23 december 2020

Ett gott tecken för Norrköping?

Bild: Jörgen Auer
Var i Norrköping i dag och hälsade på gamla mor och passade förstås på att önska god jul. Hon mår bra. Skönt. Vi satt utomhus, syrran Ami och jag och mamma Eva. Alldeles intill Idrottsparken bor hon och det är klart att jag tog en bild av det man kan se från äldreboendet som går under det trevliga namnet Hejaklacken, men som heter Albrektsvägen 153. Fint är det också. Och bara två år gammalt. På tal om fotbollsplanen så ser jag att Rikard Norling blir ny tränare i IFK Norrköping. Bra eller dåligt? Jag tror bra. Eller hoppas jag bara? Norling har ju bevisligen vunnit SM-guld med såväl AIK som Malmö FF och pratar redan om SM-guld i sin målbild för IFK. Valet av assisterande tränare uppskattar jag direkt - förre spelaren Mathias Florén. Att solen sken i Norrköping i dag tar jag som ett gott tecken för IFK, Norling och framtiden.
 
Bild: Jörgen Auer
Jag tog en kort promenad i Norrköping. Bara ner till Konstmuseum vid Kristinaplatsen och tillbaka upp till Gamla Lasarettsparken där jag hade parkerat. Jag kryssade på smågatorna och njöt av promenaden. Det var många år sen jag var inne på museet, men nu kom jag på mig själv med att längta in.

Bild: Jörgen Auer
När jag åkte hem svängde jag in i vackra bostadsområdet Kneippen också, bara för att jag hade tid och för att jag vet att där är så fint. Så härliga gamla och välskötta villor, varsamt renoverade.

Bild: Jörgen Auer
Hemkommen till Mantorp blev det ny promenad. Så grönt det är! Det tycker nog de här två rådjuren också. De undrar nog var vintern och snön är. Men de kanske är för unga för att veta vad snö är?

Bild: Jörgen Auer
Solen gick ned även denna dag. Skönt att den visade sig. Kanske visar den sig även i morgon, på självaste julafton. Det får den gärna göra, lika gärna som jag vill se åtminstone lite snö. Inte så att det blir halt, men vitt. Pratade med några i Norge i dag, de var i "hytten på fjelle" ock skulle just klä om sig för att sticka ut och åka skidor. Gå på tur. Och de har cirka en halvmeter snö. Det såg helt underbart ut.

Inga kommentarer: