torsdag 3 december 2020

Lite somrigt, lite Öberg


Bild från 2018: Pernilla Auer

Nä, nu lägger jag ut en sommarbild. Detta för att det sannerligen var grått och trist i dag. I alla fall där jag höll till. I det läget kan en sommarbild lätta upp. Tänk så skönt när jag får göra så här igen: sätta upp östgötaflaggan i Bäckhult. Men det är några månader till dess. Bilden för övrigt tagen 6 juli 2018. Om jag skrev dagbok om dagens datum, denna torsdag 3 december skulle jag kunna skriva: inte mer att rapportera än garagestädning med tillhörande donation till Hulje återvinning. Jo: framför teven såg jag systrarna Öberg kliva upp på samma prispall i skidskyttets världscup, storasyster Hanna vann och lillasyster Elvira blev trea. Imponerande! 
Trist bara att man inte kan få se deras glada leenden.

Bild från SvT
Systrarna Hanna och Elvira Öberg imponerar i världscupen. I dag blev de etta respektive trea. Om skidskyttarna får fortsätta tävla i vinter kan det bli en rolig säsong för den svenska truppen. Liksom för oss andra, över miljonen imponerade och glada tv-tittare.


 

Inga kommentarer: