tisdag 1 december 2020

Annorlunda är alltid bra

Bild: Jörgen Auer
Fotboll på teve nu. Slovakien-Sverige, EM-kval, damer. Det ska jag se. Men först ska jag göra ett inlägg på bloggen. Inte för att jag har så mycket att berätta. Jo, det har jag, men kan inte på grund av hänsyn. Så är det. Hänsyn om många, faktiskt om mig själv också. Därför pratar jag väder i stället. Dagens väder tycker jag inte om. Grått och trist. Därför visar jag två andra bilder, inte tagna i dag. De visas för att de är lite annorlunda. Annorlunda gör sig nästan alltid på bild. 

Bild: Jörgen Auer
Som här. Rosa och lila moln bakom några höstbuskar. Egentligen ingenting. Buskarna är säkert vackra när de blommar, om de blommar, och troligen gröna och granna om sommaren. Nu, i senhöstens tid är de nästan bara raka pinnar. Fast ändå inte. Tillsammans bildar de en fin ridå och överlåter åt molnen att sköta teatern. Föga anar de att de också i allra högsta grad är med i rollfördelningen. Jag tycker om bilden. Undrar vad jag ska hitta för något som är annorlunda i morgon? 

Inga kommentarer: