tisdag 23 mars 2021

Är det moln eller inte?

Bild: Jörgen Auer
Jag gillar inte kameran ljuger. Men här gör den så. Jag undrar: varför lägger den till massa moln på himlen? Jag såg ju knappt ett enda vid solnedgången 18:20, men här ser det onekligen ut som om det vore tjockt av moln över Mantorpsbygden.
Alls icke, säger jag då.

Bild: Jörgen Auer
För att bevisa hur molnfritt det var vände jag mig om och fotade in mot Mantorp. Bilden är tagen ett par minuter efter den förra. Med- och motljus.

Bild: Jörgen Auer
Jag tog genvägen över Veta kyrkogård och upptäckte  kvällens bild, enligt mig. Det var motljuset, siluetterna, färgerna. Snyggt, tänkte jag och hoppades att bilden också skulle bli fin. 

Bild: Jörgen Auer
Efter det bestämde jag mig för att ändra mobilkamerans inställningar och tryckte på återställning. Då fick himlen det här utseendet,  vilket jag tycker överensstämmer med verkligheten.  
Färgerna får mig att undra över morgondagens väder. På svt1 sägs det nu att det blir varmt i morgon också, men molnigt.
Undrar om min mobilkamera då visar klar himmel? Hm.



 

Inga kommentarer: