lördag 6 mars 2021

Jag längtar till Oberstdorf

Bild från SVT
Gjort i dag? Inte mycket. Sett på tv. Först var det damernas tremil i skid-VM där suveräna Therese Johaug vann med tre minuter! På bilden springer tvåan Heid Weng ifrån svenskorna Ebba Andersson och Frida Karlsson i sista backen. Tyvärr är dock Johaug så överlägsen att jag tröttnar på själva tävlingen och i stället bara sitter och njuter av de vackra naturscenerier som visas. 

Bild från SVT
Jag längtar till Oberstdorf. Viss av tidigare besök i södra Tyskland vet jag ju dessutom att jag kommer att äta väldigt gott om jag åker dit. När man nu får åka dit. Om man får överhuvudtaget.

Bild från SVT
Inomhus-EM i friidrott har jag också kollat på. Med flera svenska deltagare, till exempel Kaddi Sagnia i längdhopp som tog brons med ett hopp på 6,75. 
Sedan har jag förstås motionerat. Gick Vetarundan i blåsten samt gick till City Gross och handlade nåt gott till kvällen. Vad? Jo, Fazers nya mjölkchoklad (med Kina rispuffar).
Och i morse var jag på Hulje Återvinning i Mjölby där det var massor av folk ute i samma ärende som jag.
Ja, och så har jag lekt expert på Ikeaskåp också. Det gick bra.

Inga kommentarer: