söndag 21 mars 2021

Trivs redan på Uljeberg

Bild: Jörgen Auer
Så där ja. Min första solnedgång på Uljeberg. Härligt. Inte nog med det, jag gick ett motionsvarv på den fina travträningsbanan också. Det var ta mig sjutton en upplevelse. Mantorp ligger visserligen på slätten, men Uljeberg är beläget på en mindre ås nära E4-av- och påfarterna och travbanan där måste ha såväl gårdens högsta som lägsta punkt.

Bild: Jörgen Auer
Vilket gav mig helt ny upplevelse av området. Jag kunde se Viby kyrka från en för mig helt ny vinkel, så även Viby Handelsträdgård och E4. Med lite inzoomning såg jag Handelsträdgården riktigt bra. Undrar om jag kan gå dit, rakt över gärdet? Visst ja, det är en motorväg mellan också.

Bild: Jörgen Auer
Det här blir skoj att fota framöver, tänkte jag. Och alla hästarna sen! De blir kul att ha som grannar. Liksom alla människor som bor i området. 
Men fy så kallt vinden drog i dag. 

Inga kommentarer: