onsdag 7 april 2021

Asfalt ändrade planen

Bild: Jörgen Auer
Ojojoj, det var rena stockholmsköerna på E4 i norrgånde riktning mellan Mantorp och Linköping nu i kväll. Det tog en och en halv timme att köra mot normala en kvart.!

Bild: Jörgen Auer
Men alla förare och passagerare  jag såg på sträckan såg varken arga eller ledsna ut. En pojke i en bil försökte till och med roa alla han såg genom att göra roliga miner samt vinka med sin roliga mössa/hatt. 

Bild: Jörgen Auer
Vad var då anledningen till trafikstockningen. Jo, en asfaltering. Man kan ju undra om sommaren redan är här? För det är ju då vägarbeten brukar ske.

Bild: Jörgen Auer
Och jag som skulle till Ikea och titta på gardiner. Men den tanken fick jag slå bort eftersom jag inte kom av E4 förrän 19:42 och med bara en kvart på mig  kunde jag aldrig hinna leta reda på fönsterskynkena. Så jag fick köra hemåt medan solen sänkte sig. I morn hänger jag på låset kl 10 i stället. 

Inga kommentarer: