fredag 9 april 2021

Fint väder i morgon

Bild: Jörgen Auer
Jag såg det redan i dag. Att det blir fint väder i morn, menar jag. Det var när jag äntligen kom ut på kvällspromenad. Klockan var väl kring 19 eller så och den kraftiga vinden hade börjat ge med sig något. Jag gick med tanke på blåsten endast på Uljebergs travspår, för att inte riskera att få hela träd över mig. Visst låg det lite grenar längs den del av banan som går parallellt med Västerlösavägen, men de gav ju mig bara lite mer motion när jag plockade bort dem. Två varv gick jag i sanden och det var på andra varvet som jag fick syn på den vackra björken som rent av stod och lyste med sin vithet i skarp kontrast eller snarare i skön symbios med den blåa himmelspällen. Den lyste inte bara mot mig, utan också ut mot E4. Undrar om nån av bilisterna såg den? Hur som helst så var det då som jag såg morgondagen.
Det blir fint väder i morgon. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att du äntligen har kommit närmare världsmetropolen Björkeberg. Vi får väl träffas över en kopp kaffe och gagga lite gamla minnen. Hälsn Arvid

Auer sa...

Absolut. Vi ses snart.