torsdag 15 april 2021

Westerman på väg

Bild: Jörgen Auer
Se här! En Westerman på väg. Det var premiär för mig att se en sån och därför får den vara första bil när min serie om transportbilar nu ånyo byter namn. Hädanefter heter serien "Transport på svenska vägar".
Westerman Multimodal logistics kommer från Holland och hör hemma i Nieuwleusen. Dessutom har företaget stort containerlager i Hasselt.
Westerman har gamla anor och transporterade enligt hemsidan westermanlogistics.com cyklar på 1880-talet.
I dag består westermangruppen av fyra företag som sysselsätter 370 personer men hur mycket de tillsammans omsätter har jag inte lyckats reda ut. Jag hittar dock en uppgift på d&b om att Westerman Logistic b.v omsätter 23, 6 miljoner US-dollar. Men om det är samma som Westerman Multimodal vet jag inte.
Transport på svenska vägar har kommit till enkom för att stilla min nyfikenhet på var alla transportbilar hör hemma.
Bilden här ovan är tagen utanför Mantorp i Östergötland och kyrkan som anas bakom bilen är Viby kyrka.

Inga kommentarer: