måndag 19 april 2021

Det var på tiden!

Bild: Jörgen Auer
Så där, ja! Eller äntligen. Det kan betyda samma sak. Det kan vara ett uttryck för att välkomna lite varmare väder och sköna kvällar. Men lugn, det lär bli lite kallare igen redan på torsdag. Men kvällens ljus skvallrar ändå om att våren är i antågande. Konstigt vore det ju annars, vi är är ju snart inne i maj. 

Bild: Jörgen Auer
Men äntligen, eller så där ja, kan jag också säga för att jag åter är med nät. Jag har varit utan nät för datorn i tre veckor och fått förlita mig på mobilen för att blogga. Det är mycket krångligare, kan jag säga. I alla fall om man vill göra ett längre inlägg. Ett kort, med en bild och bildtext går däremot snabbt med mobilen. 
Gjort i dag? Ja, lite av varje. Läst Corren, kommenterat på Facebook, druckit kaffe med Anne i Linköping, pratat lantliv med Ylva och Anna i Mantorp, varit i stallet hos en Stefan och pratat häst, hockey och fotboll, betalat några räkningar, lyssnat på radio, räfsat lite hemmavid, rensat lite ogräs på grusgången också, varit på ristippen i Mantorp, ringt Tele 2, varit på Elon i Mjölby, City Gross i Mantorp, pratat i telefon, fått hjälp av Martin med att installera en router, sett Luleå-Skellefteå i hockeyslutspelet, letat efter en förkommen räkning, gått promenad, fått fel på kameran, skrivit det här.

Inga kommentarer: