onsdag 14 april 2021

Torsdagen lär bli bra

Bild: Jörgen Auer
I morn blir det fint! Jag gissar inte. Jag vet. Detta trots att jag var i en svacka i dag. Eller tack vare. För det var ingen mental svacka, nej, nej, det var en riktig svacka som jag gick ner i på Uljeberg. Undrar vad den har varit till och hur den kommit till. Grusgrop? Kanske. Eller bodde folk här nere? Nej, va? Förr bodde man väl på höjden med fin utsikt och jag tror mig ha hittat platsen för ett boställe på åsen, alldeles nära gropen.
I övrigt i dag? Hm, jo tack, jag har fikat med travtränarna Stefan Dahl och Jesper Hedqvist samt några av deras vänner. Mer: gått Vetarundan för första gången sedan flytten, vilket betydde att den härifrån tar närmare två timmar, mot tidigare 45 minuter.
I morn får jag besök av syster Ami och Kalle. 
Och fint väder. 

Inga kommentarer: