torsdag 1 april 2021

Vindpinade skönheter

Bild: Jörgen Auer
 Något vindpinade, men redo för för vår och andra nappatag på Uljebergs säteri utanför Mantorp står dessa - visst är det en en och en, ja vad? Ett gammalt äppelträd, kanske?
Jag nyser, kan det vara pollen i luften?
Visst kan det.

Bild: Jörgen Auer
Men jag har inga problem med pollen. Hittils har jag klarat mig hela livet utan allergier.

Bild: Jörgen Auer
Men man riskerar att drabbas av trädsjuka.  Den sjukdomen har jag och går ut på att jag kan "sjunka in" och bli som förhäxad av trädens färg och form. Får det vara så här fint kan jag fråga högt.
Och det händer att jag får svar!
Det kan vara en vindpust, eller grenverket som diskuterar virkespriserna. Men "pratar" gör träden. Vad just det här specifika objektet går igång på, vet jag inte. Det kan vara nya människor som det vill visa upp sig för och därför närapå ställer sig i militärisk givakt. Fint är det hur som helst och i mig har det fått en kompis för livet.

Bild: Jörgen Auer
Det är så roligt och trevligt med nya upptäckter och utsikter Självklart förevigade jag åsynen av ett vindkraftverk som "dök" upp mellan några enbuskesnår.

Bild: Jörgen Auer
Se, några andra av mina kompisar. Så vackra. Både var och en för sig och i grupp. Så här kan de stå länge och titta. Som vore de del i en paradisisk tavla. För att senare plötsligt rusa iväg som galningar. Det är så mysigt att ha dem utanför.

Inga kommentarer: