torsdag 24 juni 2021

Kan råtrav vara nåt?


Bild: Jörgen Auer
Plötsligt ser jag en råbock ute på fältet. Den försöker gömma sig, men lyckas dåligt. Jag ser att den betraktar en bilist som stannat på Västerlösavägen för att kissa. Mig ser den inte.
 
Bild: Jörgen Auer
Jo, nu ser den mig. Mannen har pinkat färdigt. Bocken står fortfarande helt stilla i tron att jag inte ser den. Men det gör jag och det förstår den strax eftersom jag flyttar mig lite för att försöka få bättre bild.

Bild: Jörgen Auer
Då flyr den. Hoppar i flygande språng så fin. 50 meter tas i fyra språng. 

Bild: Jörgen Auer
Så testar den travträningsbanan på Uljeberg. Kanske kan den här vara nåt för er, travtränare Stefan Dahl och Jesper Hedqvist? Det skulle väl vara nåt och skryta med. Att ni kör Råtrav.

Inga kommentarer: