lördag 23 oktober 2021

Olycka och promenadväder

Bild: Jörgen Auer
Två personer blev allvarligt skadade vid en trafikolycka i Mantorp i dag. Den här bilden togs så där en 40 minuter efter olyckstillfället med räddningstjänsten på plats. När jag svängde ut på Skänningevägen mötte jag en av ambulanserna på väg in till US.

Bild: Jörgen Auer
Fyra timmar senare tog jag "min gamla Vetapromenad" i det fina höstvädret och tjusades på Veta kyrkogård av de här blommorna och kyrktornet.

Bild: Jörgen Auer
Jag tyckte de var så rosa och fina att det blev en bild till åt motsatt håll, in mot Mantorp.

Bild: Jörgen Auer
Hemma gick jag en promenad till och gillade verkligen solljuset över Uljeberg och tallarna.

Bild: Jörgen Auer
Så jag vände på steken och tog bild på solen från tallarna. Solen skulle kanske som jag - hem.

Bild: Jörgen Auer
En korp pratade från en talltopp. Upprepade sitt tjatiga läte: koorrp, koorrp, koorrp.

Bild: Jörgen Auer
I en annan tall syntes den här stora och tysta fågeln sitta helt stilla och spana. Typisk trätita.

Inga kommentarer: