fredag 1 oktober 2021

Ett mästerverk av Schlyter

Bild: Jörgen Auer
 Så fantastiskt fina bilder över Norrköping, han har tagit Fredrik Schlyter. Jag njuter verkligen när jag går igenom boken som jag inte vill lägga ifrån mig. Det tar lång tid, för det är mycket man vill titta lite extra på. Alla bilder är tagna med drönare så dessa nya vinklar och vyer har jag aldrig tidigare sett av Norrköping. Verkligen fina bilder som många gånger får mig att tänka till lite extra. Aha, tänker jag ibland och anar hur arkitekten bakom några kvarter eller innergårdar tänkte: nu fattar jag!

Bild: Jörgen Auer
Norrköping från ovan innehåller inte bara bilder från centrala delar av stan, utan här finns bilder även från Norrköpings omgivningar - som Arkösund, Norsholm, Kolmården, Vikbolandet, alla lika fina och  förföriska.

Bild: Jörgen Auer
Fredrik Schlyter heter alltså mannen bakom mästerverket. Han är även känd som bergsklättrare och har fotograferat i 20-tal år. Han har dock inte gjort boken ensam. Han har fått hjälp av Karin Milles med texter, av Jens Tärning med grafisk form. Tryck: Italgraf Media.

Inga kommentarer: