måndag 3 januari 2022

Ett par nya fotovinklar

Bild: Jörgen Auer
Skönt ute i dag i Östergötland. Och solsken ett par timmar hos oss i Mantorp med omnejd. Härligt!
 
Bild: Jörgen Auer
Nog är det väl underligt att man upptäcker nya fotovinklar varje gång i samma område man brukar promenera i? Varför såg jag inte det här förra gången?  

Bild: Jörgen Auer
Å andra sidan går man förstås inte i exakt samma fotspår som andra gånger utan hamnar något eller några steg åt sidan. Det kan räcka för att förskjuta synbilden och därmed förändra kamerabilden.

Bild: Jörgen Auer
Ja, jag har fotat det gamla och fallfärdiga Fridhem på Uljebergs ägor förut. Men aldrig exakt så här. I dag tänkte jag att det fortfarande ändå bor någon i boningshuset och att jag skulle knacka på och fråga om ett glas vatten. Men en knackning på det här huset kan få det att rasa ihop fullkomligt. Så jag avstod.

Bild: Jörgen Auer
I stället vände jag blickarna mot Viby handelsträdgård som badade i eftermiddagssol. Jag tycker att det blev en vacker bild.

Inga kommentarer: