onsdag 12 januari 2022

Jag är bara människa

Bild: Jörgen Auer

Bara en bild, jag vet. Och jag är bara en människa. Lika unik och konstifik som alla ni andra, ja du också. Jag hittade bilden sent på onsdagskvällen och tyckte att den platsade för ett inlägg nu när snön snart töar bort. Visserligen är bilden mer än ett år gammal, närmare bestämt från 17 december 2020, men får vara med ändå. För den som inte vet, eller inte ser vad bilden föreställer kan berättas att det är delar av Linköping som ses, domkyrkan inte minst.
Varför visar jag det?
Tja, kanske för att jag bara är en människa och det vet man ju att såna kan göra/säga/visa vad som helst. Särskilt när de inte har just nånting att säga. Men jag tycker faktiskt att bilden är ganska fin.
Under torsdagen tror jag att jag får min elräkning. Det ska bli intressant. Nu blir jag nog inte chockartat överraskad eftersom jag redan tagit del av andra människors enorma elkostnader. Men nog räknar jag ändå med en maffig summa. Kanske kan den få mig och andra att till nästa december låta bli att tända en massa julstakar, julstjärnor och hela trädgårdar.
Men blir det lika glad och trevlig jul då? 
Nej. 

Inga kommentarer: