fredag 28 januari 2022

Kisa och Kottebo i dag

Bild: Jörgen Auer
Jag åkte till Kisa i dag eftersom jag ville umgås en stund med mitt barnbarn där. Det var roligt. Och Kisa badade i sol. Aha, tänker du, var det så varmt? Nej, inte varmt alls. Däremot blåsigt. Mössa på.

Bild: Jörgen Auer
På hemvägen stannade jag till vid Drögens södra ände och tittade till naturreservatet Kottebo. Men det var så stormhärjat så jag nöjde mig med att läsa anslagstavlan.

Bild: Jörgen Auer
Ännu ligger isen på Drögen, men jag skulle inte ge mig ut på skridskofärd. Jag skulle inte ut på isen alls.

Bild: Jörgen Auer
Det låg två båtar i godan ro intill vattnet och längtade efter vår. Jag lugnade dem och sa att våren och sjön nog också längtar efter sig själv och båtar.
Men båtarna och solskenet skapade nästan en känsla av vår, därför blev det en bild. Dagens vackraste.

Inga kommentarer: